Jestem kompletnie zielony w temacie i dopiero poznaje temat HA więc mogę pleć głupstwa, ale z tego co wyczytałem to podstawa jest HA Core i to zainstalowałem w dockerze. W celu odpowiedzi na Twoje pytanie w atop dałem "m" i "p" rsize /usr/bin/docker pokazuje 23 MB RAM, ale ptyton3 164 MB (na tym działa HA). Jeśli chodzi o pamięć na dysku to df -h dla sda1 (dysk w całości przeznaczony pod HA) pokazuje 1.5 GB ale jestem na tyle świeżakiem, że nie wiem czy to nie są jakieś pozostałości po utworzonych i usuniętych z poziomu LuCi kontenerach dockera. Na tą chwilę mam tylko jeden image i jeden kontener.
Jak na razie usługa działa większą część dnia i chodzi stabilnie, reaguje bardzo szybko czy to na zdarzenia z urządzeń czy też moje wyzwalania, to samo serwis www, na tą chwilę uptime pokazuje " 01:56:56 up 18:51, load average: 0.04, 0.03, 0.02"
Logread nie sypie błędami.
Problem jaki znalazłem, to że brakuje dwóch opcjonalnych komponentów HA, a mianowicie watchdoga czyli DOCKER COMPOSE (program zainstalował się w w systemie i ręcznie mogę go uruchamiać , ale nie potrafię go uruchomić zgodnie z instrukcją, jeśli dobrze zrozumiałem manual kontener powinien sam się uruchomić podczas instalacji HA Core, a tak się nie stało). Do tego jest jeszcze opcja dodatków add-on czyli HA Supervised, instrukcja jest po linkiem https://github.com/home-assistant/supervised-installer ale niestety, do ściągnięcia jest tylko pakiet deb, z którym nie działa OpenWRT. Jest też skrypt, który to instaluje, ale też nie zadziałał, bo wywalił, że platforma rozpoznała to "owenwrt" (tak, z błędem).
A dodatki pozwalają na masę ciekawych rzeczy, m.in uruchomienie integracji po mqtt czy w moim przypadku integrację z eWeLinkiem (choć przetestowane na innej maszynie i jest to na wczesnym etapie rozwoju i słabe) lub integrację z grafeną i innymi wizualizacjami.