Temat: WR1043ND + samba + wan access

Witam.
Mam na swoim tp-linku openwrt gargoyle 1.3.5 (by shibby). Skonfigurowałem sambę - założyłem konta z hasłami, przydzieliłem udziały i wszystko śmiga w sieci lokalnej. Chciałbym mieć do tego dostęp z zewnątrz. Możecie mnie nakierować, co i jak?

2

Odp: WR1043ND + samba + wan access

samba z wanu? smile

Otwórz porty od tego,   137/UDP, 138/UDP, 139/TCP, 445/TCP

Masz niepotrzebny router, uszkodzony czy nie - chętnie przygarnę go.

3

Wystarczy, że przez gui przekieruję te porty w sekcji firewall, a jako IP wpisać adres routera?

4

Masz otworzyć. Nie przekierowywać. http://eko.one.pl/?p=openwrt-konfigurac … estronywan

5

Zadziałało smile Dziękuję bardzo za pomoc.

6

nono ciekawy pomysł i bardzo oryginalny smile
to jest jakieś zaproszenie dla innych ?
po co to koledze ?
dobrze radzę lepiej żeby kolega tam nic ważnego nie trzymał.

7 (edytowany przez skit111 2011-01-12 01:31:15)

Studiuję w Łodzi, mieszkam w Płocku. Mam stacjonarny komputer w Łodzi + laptop. Na udziale udostępnionym przez sambę mam całą moją kolekcję muzyki smile tym sposobem mam do niej dostęp z każdego miejsca, w tym na laptopie w Płocku wink do tego udostępnione jakieś notatki z zajęć i inne przydatne rzeczy (w razie czego, mam całą kopię zapasową na komputerze stacjonarnym w Łodzi smile ). Wszystko oczywiście na login i hasło. Myślałem też nad ftp, ale dysk sieciowy jest wygodniejszy wink Niestety mam niskie wysyłanie (1Mbps), ale niedługo się umowa z usługodawcą kończy i spróbuję coś innego z wyższym uploadem. Póki co, jak jest jedna osoba podłączona, to wystarcza smile ważne, że działa big_smile

edit: Znacie jakieś dodatkowe sposoby zabezpieczania Samby?

8

ip odpada, bo nie wiesz jakie. Już lepiej nie udostępniaj samby na zewnątrz, a zrób sobie tunel (po openvpn czy ssh) do tego komputera. szyfrowany.

9

Hmmm... jakieś wskazówki, podpowiedzi jak to zrobić?

10