1

Temat: TP WDR3600 - problemy ze stabilnością WiFi

Dzień dobry,

Chciałbym na początku zaznaczyć, że jestem mocno początkującym użytkownikiem oprogramowania "open", a linuksa to głównie z nazwy znam. Do rzeczy, w związku z przesiadką z łącza radiowego na LTE zaistaniała u mnie konieczność zmiany sprzętu. Naczytałem się sporo o doborze sprzętu i wybór padł na Tp-link wdr3600 + e3372 Hilink. Internet działa w zadowalających mnie ramach czyli up/down 30/20 Mb/s przy 5 kreskach zasięgu sieci na modemie LTE. Problem natomiast mam z routerem. Zasięg okazał się być mniejszy/mniej stabilny niż na starym wr740n (najpierw na stocku potem pod dd-wrt pracował), oraz część komputerów ma problem z utrzymaniem stabilności połączenia np. laptop piętro wyżej potrafi wskazywać od 2-4 kresek i tak sobie bez powodu skacze. W okolicy jest niewiele sieci ok 2-4, dodatkowo moja pracuje na wolnym kanale. Zgodnie z radami wyczytanymi na internecie zaczynałem od stocka, wtedy kiedy do portu WAN dochodził internet z radiówki. Wszystko pięknie i stabilnie działało. Po przejściu na Gargoyle najpierw 1.6.2.2 potem 1.6.1.5, 1.6.1.4 oraz 1.6.2.1 sprawdzałem stabilność łącza. Na każdym z wymienionych były jakieś problemy, a to któryś laptop tracił połączenie, a to z innego ping skakał od 45ms do 2000ms. Najstabilniej działało mi 1.6.1.5 najgorzej 1.6.2.2. Niestety musiałem odpuścić sobie zabawy z Gargoyle i przesiadłem się na najnowsze dostępne OpenWrt CC od Cezarego. W sumie na OpenWrt po wyłączeniu WMM sieć pracuje stabilnie, jednak ze względu na monitorowanie zużycia transferu bardzo brakuje mi wykresów z Gargoyle.