Temat: Automatyczny WOL po starcie routera

Witam

Posiadam WDR-4300 z Chaos Calmer 15.05 RC2.
Chciałbym aby router po włączeniu zasilania, automatycznie uruchamiał przez WOL serwer NAS.
O ile na uruchomionym routerze wydanie polecenia:

etherwake -i eth0.1 xx:xx:xx:xxx:xx:xx

działa to po dodaniu takiej linijki do rc.local już nie działa, co robię nie tak ?

2

Odp: Automatyczny WOL po starcie routera

A jest już sieć w momencie wykonywania rc.local?

Masz niepotrzebny router, uszkodzony czy nie - chętnie przygarnę go.

3

Jako, że na linuxie nie znam się z bardzo to nie wiem czy to pytanie nie jest podchwytliwe, ale sugerując się opisem "This is the content of /etc/rc.local. Insert your own commands here (in front of 'exit 0') to execute them at the end of the boot process.", wychodzi na to, że jest on uruchamiany na samym końcu procesu bootowania, więc zakładam, że tak. Jeśli się mylę to proszę o wskazówkę jak to zrobić żeby zadziałało lub jak sprawdzić czy jest wtedy już sieć.

4

Po cichu zakładam że eth0.1 jest zwykłym lanem. Jest? Sprawdź po prostu czy sieć jest już dostępna. Możesz też dowolny snifer postawić że sprawdzić czy przy starcie routera to wychodzi.

5

Wszystkie urządzenia są podłączone do 8 portowego switcha podpiętego do jednego z portów routera więc (chyba) raczej eth0.1 jest zwykłym lanem. Co ciekawe, jeśli zaznaczę żeby pakiety były wysłane na wszystkie interfejsy to NAS się nie budzi, działa tylko przy eth0.1 i br-lan

Na laptopie połączonym przez wifi mam uruchomiony wireshark i widać w nim tylko pakiety wol wysłane z laptopa ,te wysłane z telefonu (wifi) i routera już nie mimo, że budzą serwer. Nie wiem więc czy w konfiguracji routera jest coś nie tak czy z samym softem bo wcześniej na Gargoyle i oryginalnym było widać te pakiety.

6

No to raczej na br-lan powinieneś to wysyłać.

7