1 (edytowany przez Tom_tm 2013-03-01 07:44:57)

Temat: WR842ND v1 - deinstalacja Gargoyle

Witam
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem początkującym użytkownikiem. Zainstalowałem openwrt, ale chiałbym wrócić do oryginalnego firmware. Robiłem po LAN tak jak zapisano:

Instalacja przez MTD
Jeżeli już mamy działające OpenWrt - należy przesłać obraz do katalogu /tmp (np. przy pomocy scp czy winscp) pod nazwą code.bin, a następnie zalogować się na router i wykonać

# cd /tmp
    # mtd -e firmware -r write code.bin firmware

ale niestety w terminalu pojawił się taki zapis:

root@Gargoyle:~# cd /tmp
root@Gargoyle:/tmp# mtd -e firmware -r write code.bin firmware
Unlocking firmware ...
Erasing firmware ...

Writing from code.bin to firmware ...  [e]Failed to erase block

Jak mogę wrócić to oprogramowania TP Linka? Oczywiście aktualizacja poprzez gui również nie przynosi rezultatów. Teraz nie mogę się nawet przez ssh zalogować, ale router działa (sieć).
Pozdrawiam

2

Odp: WR842ND v1 - deinstalacja Gargoyle

[e]Failed to erase block oznacza tylko tyle jest jest jakiś problem z zapisem flasha. A to bardzo źle.

842 ma ładny tryb recovery: https://forum.openwrt.org/viewtopic.php … 86#p175986 możesz spróbować w ten sposób.

Masz niepotrzebny router, uszkodzony czy nie - chętnie przygarnę go.

3

Zrobiłem tak jak napisano, ale po wgraniu *.bin wszystkie diody poza jedną mrugają i będą mrugały do czasu, aż odłączę zasilanie. W serwerze dhcp było ewidentnie widać, jak router pobiera plik, po pobraniu diody zaczynają mrugać. Mam jeszcze jakąś szansę? Router jest na gwarancji - nie będę miał problemów?

4

Zwykle wymieniają na nowy...

5

Jakimś cudem udało mi się wgrać inną wersję openwrt (bo Gargoyle też nie chciał wejść) i dopiero na nią po ssh wgrałem Gargoyle'a - router żyje.