Temat: router Teltonika rut955- podział pasma

Witam.
Posiadam router Teltonika Rut955. Potrzebowałem dobrego routera z slotem na karte sim, który poradzi sobie w trudnym terenie. Testowałem inne routery i niestety nie dawały rady, nawet z anteną zewnętrzną. (zasięg, częste zawieszanie się sprzętu itd)
Z Teltoniki jestem bardzo zadowolony. Żadnych problemów z zasięgiem. bardzo stabilna praca.
Otóż muszę zrobić sobie podział pasma.  Szukałem w opcjach routera ale jest tylko QOS.
Z tego co wyczytałem można wczytać odpowiedni skrypt aby takie funkcje uruchomić. Jeszce w konfiguracjach routerów sobie radze, ale jeśli chodzi o skrypty to niestety jestem zielony w tym temacie.
Nie chcę dawać dodatkowych urządzeń za routerem.
prosiłbym o pomoc bardziej doświadczonych kolegów.
Pozdrawiam.
Łukasz.

2

Odp: router Teltonika rut955- podział pasma

Qos to podział pasma właśnie. Co konkretnie chcesz zrobić?

Masz niepotrzebny router, uszkodzony czy nie - chętnie przygarnę go.

3

Odp: router Teltonika rut955- podział pasma

chcę na sztywno przydzielić transfer dla portów LAN i wifi.

4

Odp: router Teltonika rut955- podział pasma

Na ip możesz. Na porty nie, teltonika nie ma takiego switcha który by to umożliwiał.

Masz niepotrzebny router, uszkodzony czy nie - chętnie przygarnę go.

5

Odp: router Teltonika rut955- podział pasma

Też prawda.
Kiedyś miałem router, do którego wgrałem Tomato, tam już były opcje ustawienia. Nigdzie nie mogę znaleźć czy do teltoniki też można wgrać coś alternatywnego. Jedynie wyczytałem, że można wgrać odpowiedni skrypt, który umożłiwiłby podział. Niestety nigdy takich skryptów nie pisałem.
Dziękuję Cezary za odpowiedź.

6

Odp: router Teltonika rut955- podział pasma

Na eko.one.pl znajdziesz o qos, masz tam też linki do paru opisów.